Kontakta oss

Tora Vega Gymnasiet

En ny länk i utbildningskedjan

  • identitet

När Skolinspektionen gav grönt ljus för Tora Vega Folkhögskola att starta en gymnasieskola i lokalerna i Åkarp var det naturligt att vi blev anlitade för att utveckla varumärket, då vi tidigare hjälpt folkhögskolan med namnbyte och visuell identitet.

Vårt uppdrag är att stötta Tora Vega med strategisk kommunikationsrådgivning och löpande kommunikation, bland annat i skolans sociala medier.

Gymnasieskolan erbjuder två yrkesprogram: Barn- och fritidsprogrammet och Försäljnings- och serviceprogrammet, inklusive introduktionsprogram. Målgruppen är främst unga i området runt Malmö/Lund, de som vill gå direkt från gymnasiet till jobb även om programmen även ger en god grund att plugga vidare. Sekundära målgrupper för kommunikationen är föräldrar och studie- och yrkesvägledare.

Det visuella uttrycket bär många likheter med folkhögskolans men med egen logotyp och delvis andra bilder. Budskapen fokuserar på gymnasiets USP:ar: personalens långa erfarenhet av socialpedagogiskt och studiemotiverande arbete, snabbfilen till arbetslivet och inte minst skolans vackra, gamla lokaler och den rofyllda omgivningen.

– Här kan vi se till att fler klarar gymnasiet, säger Eduardo Gran Villanueva-Contreras som är skolchef och rektor för Tora Vega folkhögskola och gymnasium.

Under höstlovet 2024 gjorde Tora Vega en turné för att träffa målgruppen i en pop-up-aktivitet på några utvalda köpcenter. Montern vi tagit fram balanserar allvar med kul – det ska vara lätt att delta, och att känna sig som en vinnare.

hej@kolossal.seStora Varvsgatan 6A, 211 19 MalmöInstagramLinkedInFacebookNyhetsbrev